Playful Learning Afterschool se bazeaza pe conceptul de educatie pozitiva. Aceasta este o noua abordare a educatiei fondata pe ingrijire, incredere si respect pentru diversitate.
In educatia pozitiva facilitatorii dezvolta obiective personalizate pentru fiecare elev cu scopul de a inocula in acesta simtul auto-educatiei in vederea dezvoltarii planurilor de viitor si a motivatiei de a-si atinge scopurile personale.
Educatia pozitiva include in agenda sa si transmiterea sperantei (gandirea orientata catre scopuri) in randul elevilor si a spiritului civic (contributia lor in societate).
Toate activitatile noastre au la baza conceptul de invatare prin joc si disciplina pozitiva.
Citeste mai multe despre invatarea prin joc si disciplina pozitiva aici.
Programul nostru Afterschool ofera elevului nu numai un loc sigur pentru joaca si invatare, ci si un context semnificativ in care poate invata comportamente adecvate prin interactiunea cu ceilalti.
Programul educational Afterschool Playful Learning consta in:
12.00 – 12.30 - Preluarea copiilor de la scoala si transportul acestora la Playful Learning
12.30 – 13.00 - Servirea mesei de pranz (in regim catering)
13.00 – 14.00 – Activitati de recreere
14.00 – 15.30 - Efectuarea temelor sau activitati educationale specifice clasei 0
15.30 – 17.00 – Limba engleza (3 ore pe saptamana), Sport (1 ora si 30 minute pe saptamana), Dezvoltare personala (3 ore pe saptamana)
1.Activitati de recreere
Copiii se joaca liber impreuna cu ceilalti intr-un spatiu aranjat cu maiestrie ce contine diverse materiale educationale de joaca; aceste materiale faciliteaza achizitionarea unor abilitati precum asteptarea randului, respectarea regulilor, controlarea comportamentelor impulsive, rezolvarea de probleme, creativitatea, impartirea jucariilor si spiritul de echipa. Activitatile de recreere au loc la inceputul programului Afterschool, timp de o ora. Acestea vor fi supravegheate si facilitate de un personal specializat. De asemenea sala este echipata cu Jucarii Educationale (povesti terapeutice, jocuri creative, calendarul emotiilor, etc.).
2.Efectuarea temelor sau activitati educationale specifice clasei 0
Timpul alocat efectuarii temelor este coordonat de un cadru didactic. In decurs de o ora si 30 minute specialistul nostru faciliteaza realizarea temelor intr-un context placut, linistit si stimulativ pentru elev. Utilizand practici pedagogice potrivite pentru varsta si nivelul de dezvoltare al copilului, specialistul nostru ofera atat indrumare cat si explicatii suplimentare.
3. Limba Engleza
Temele alese pentru orele de limba engleza (3 pe saptamana) sunt specifice varstei si menite sa le faciliteze copiilor dezvoltarea abilitatilor de viata.
Autocunoasterea: - Cum ma prezint? (nume, sex, vârsta, partile corpului, familia); - Ce simt? (vocabular de sentimente: identificare si etichetare a emotiilor si a sentimentelor); Ce vreau sa devin când voi fi mare? (profesii, descrierea profesiilor, alegere motivata a unei profesii)
- Ce pot? (abilitati, aptitudini si valori proprii: gândire creativa si rezolvarea problemelor, cum ma Incurajez si cum Ii Incurajez pe altii).
Comunicare si relationare: - Cum conversez ? Cum ma comport acasa, la gradinita?; - Cum ma joc acasa, la gradinita (cooperarea, bunele maniere)…; - Cum Imi cer scuze?; - Cum comunic ceea ce simt? (autocontrolul in situatii dificile).
Educatie pentru sanatate: - Alimente sanatoase vs. nesanatoase: legume, fructe, mâncaruri; identificarea alimentelor stricate: culori, mirosuri, expresii pentru dialog; - Cum cerem/refuzam ceva la masa? (expresii pentru dialog la masa, acasa s-au Intr-o cofetarie);
- Cum cumparam ceva? (expresii pentru dialog la magazin); - Cum ne comportam Intr-o competitie? (jocuri, sporturi, atitudinea „fairplay”); - Cum ne ferim de germeni? (igiena corporala); - Cum protejam natura? (responsabilizare).
Orele de Limba Engleza sunt sustinute de un profesor cu vasta experienta in predarea limbii engleza.
4. Dezvoltare personala
Activitatile din sfera Dezvoltarii personale pentru copii sunt sustinute, 3 ore pe saptamana, de catre un psiholog specializat in lucrul cu copiii si in terapia prin joc.
In cadrul acestor activitati se abordeaza teme specifice varstei si menite sa dezvolte abilitatile de viata precum: A crede in propriile abilitati, Autodisciplina, Incredere in sine si curaj, Responsabilitate, Dorinta de a coopera si contribui, Abilitati de comunicare, Abilitati de rezolvare a problemelor, Automotivare de a invata, O stima de sine sanatoasa, Flexibilitate, Curiozitate, Respect pentru sine si ceilalti, Compasiune.
Copiii se vor imbarca intr-o expeditie unde ei vor fi exploratorii unui teritoriu larg de sentimente. Cu ajutorul uneltelor educationale, ei vor descoperi si controla propriile sentimente astfel incat, la finele calatoriei, micii exploratori se vor cunoaste mai bine pe sine, vor intelege cauzele care le genereaza emotiile si vor stii cum sa potriveasca exprimarea emotiilor in functie de situatiile in care se afla. Orele faciliteaza identificarea, exprimarea si mai ales gestionarea emotiiilor.
Inteligenta emotionala inseamna stapanirea emotiilor, intelegerea a ceea ce se afla in spatele unui sentiment (de exemplu durerea care genereaza mania) si invatarea modalitatilor de a stapani anxietatile, mania etc., precum si intelegerea sentimentelor celorlalti, adica empatia. In cadrul acestor ore, copiii vor invata sa respecte diferentele in felul in care oamenii simt anumite lucruri, sa invete sa asculte si sa puna intrebari si, nu in ultimul rand, sa dobandeasca arta colaborarii.
Printre temele abordate in cadrul orelor de dezvoltare personala ale afterschool-ului Playful Learning:
· Autocunoastere
· Incredere in sine
· Strategii de invatare
· Strategii de rezolvare a problemor si de luare a propriilor decizii
· Sustinerea punctului de vedere si abilitati de comunicare
· Inteligenta emotionala
5. Sport
Orele de sport sunt sustinute de un kinetoterapeut astfel incat sa ne asiguram de o dezvoltare motorie corespunzatoare varstei.
Activitatile sunt distractive astfel incat copiii sa perceapa orele de sport ca pe un lucru placut si nu constrangator.
De ce un afterschool in afara scolii?
Beneficii pentru copii si parinti:
· Faciliteaza dezvoltarea abilitatilor de viata, bazandu-de pe o abordare pragmática;
· Metodele folosite sunt cele ale educatiei nonformale (teme flexibile si varíate);
· Descopera si dezvolta potentialul tinerilor;
· Educatia nu se adreseaza “copiilor” ci fiecarui copil in parte;
· Siguranta ca in vreme ce dumneavoastra sunteti la serviciu copilul dumneavoastra se afla intr.-un mediu organizat, protejat si facilitator al dezvoltarii personale;
· Crearea unui parteneriat educational intre afterschool si parinti. Aceasta punte permite participarea activa si implicarea directa a parintilor in ceea ce copiii lor invata;
· Existenta unor evaluari psihologice ale copilului si primirea lunara de rapoarte de evolutie;
· Conceptul pe care se bazeaza Afterschool-ul este acela al educatiei pozitive;
· Cadru special amenajat (specific invatarii prin joaca)
· Parintii primesc o Brosura educationala cu sfaturi practice (specifice disciplinei pozitive) de relationare cu copiii lor si de a-i ajuta sa se dezvolte armonios.
· Preluarea copiilor de la scoala si transportul acestora la afterschool.
Citeste mai multe despre beneficiile unui afterschool in afara scolii aici.
Academia Campionilor ofera cursuri pentru copii (4-16 ani) de gimnastica aerobica, majorete cu pompon, Fitkid. Abonamentul lunar acopera 2...
Muzeul Național de Istorie Naturală ”Grigore Antipa” și ȘCOALA IT vă invită in fiecare sambata cu doua noi cursuri:...
Va asteptam pe site-ul www.scoalait.ro unde poti vizualiza filmulete cu si despre roboti si nu numai. Totul...